Projects/Dungeons and Dragons/Tutorial

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search

Tutorial Worldbuilding

Dit is de tutorial World waarin de Campaign om de mensen die voor het eerst DnD spelen plaatsvindt. Daarom is het een vaste setting of Settlement binnen deze wereld waar je vaker naar toe kan afreizen. Het "One Tavern To Rule Them All Principe" Oftewel genoeg avontuur vanuit dezelfde begin locatie. En bij de Maiden and Cup is het altijd gezellig en gastvrij en zijn de glazen slechts tijdelijk leeg. Bovendien gelden hier de wetten van het frisse, vrije heuvelland en is de Macht van de Stad ver, ver weg. Wat zal de invloed zijn van jullie acties op de omgeving? Gaan jullie meehelpen om de handels positie van het dorp te versterken, Of moet er eindelijk gestart worden met de bouw van een nieuwe Kathedraal of Observatorium. Om de kracht van de 'negen' manen oftewel de "9" zussen te verkennen en te beteugelen.

Main City: Amberheart

  • Population: Approximately 4530, mostly human, kajiit, and hafling with a dwarf here and there,
but some dragonborn and [high]elven familylines are a normal sight (even so: they still say there here on vacation)
  • Technology: As Capital of the kingdom its high-end, with the BlueDocks and GrimAleMill as mayor industry zones
  • Government: As Main city the Amber Palace is located here, home to king [name] with his queen and daughter.
  • Defenses: Gebouwd als een Vestiging diverse verhoogde luchtbrugen doorkieven de lucht in de stad, als scheiding tussen de districten.
  • Districts:
  1. HighAmberCrest
  2. CloudVally
  3. BlueDocks
  4. GrimAleMill
  5. GrayBloom
  • Basilica's:
  1. The Maiden of Ethernal light located in CloudVally
  2. The Huntess Sisters located in GrimAleMill
  3. The Hidden Mistress rumor places her main worship in GrayBloom

Notable Places:

  • The Docks, Zoals gebruikelijk worden de boten afgeschermd vandaar dat er een groot dak over de centrale haven is gebouwd en wordt er s'nachts niet gevaren.
  • Gli Archi Dorati, aka 'GAD' Located at the base of the central high square at least there is some place to drink, eat and rest for a reasonable price.
  • The Amber Palace, Taking up most space in High Amber Crest this Amberstone building has fine blue decorations.
  • Workershorse Church, Located in GrimAleMill its the believe for the workingclass "May the burden be carryed on my hoofs".
  • Church of the Warhorse, "My hoofs will crush my enemy's"
  • Chapel of the Buffaloo, "I know a good whip crack, I stood in front of the plow for year's"
  • The Blue Market, Located in the Blue Docks the traders (mostly Khajiit) run the chaos of marketstalls, each offering the finest wares for the best prices.
  • The "Year of the Cat" Een oud op het land getrokken scheepsvrak, Het thuis van een Gilde met Ruige types. Het lijkt wel of er eens per week een feest wordt gehouden. Dan worden de lange tafels naar buiten gedragen en vloeit er allerhande soorten vloeistof, Deze feesten worden afgesloten doordat diversen groepjes vertrekken terwijl ze luidkeels: "WE ARE GOING ON A ADVENTURE" Roepen

Notable NPCs

De Handelaar uit het verre Westen met zijn marktkraam, gespecialiseerd in groen balvormig gebladerde.

Notable Festivals

KingsDay,

De stad kleurt blauw, amber en geel

Masked Parade, Facial protection is required

Village of Lewich

  • Population: Approximately 320; mostly human, some halfling but as a busy trading town some Dwarfs, Khajiit en soms zelfs giants come down from the north and dont forget that even the High Elven family lines from the West buy a "summer-house" to take part in the deals for some of the coin.
  • Technology: Because of the amount of trading a monetary system of coins was introduced, the stream and the lake provide fresh water and the town payed for the installment of some dwarven piping, so every house has access internaly to a housepump to make live easyer;
  • Government: Lewich is a busy rural trading town in the Kingdom of [name] and although it doesn't have town rights as tradinghub its already governed by an arcane sorcerer, a male human named Marteph Hery.
  • Defenses: Door de groeiende rijkdom is er een houten pallisade om het dorp heen gebouwd, ook de Noordelijke en ZuidWestelijke Wachttoren (een verhoogd platform van hout die overzicht geeft over de omliggende velden) bieden enige bescherming. Doordat de plaatselijke traderoute worden geteisterd door raiders heeft de Koning een regiment Wachters ontbonden.

Onder leiding van Kapitein van de Wacht [name]

Notable Places:

  • The Townhall: A grand timber and brick building, decorated with brightly dyed pennons. It contains a large meeting hall and several smaller rooms, and is shared amongst several local trade guilds.:
  • The Maiden and Cup inn: The inn is een 2 verdieping hoog half-timbered gebouw, with a wooden expansion on the back to acommodate the sleeping hall, the rest of the interior is made up of roughly hewn wooden tables and benches dotted with green pillows. Accomodations consist of a single large room with wooden cots and a few rooms for rent on the second floor next to the livingquaters of "De Groene" een familie die al sinds het begin zorgt voor een gastvrije plek in het dorp.:
  • Temple of the Enternal light, may 'at least one' of the sister's light you're way:
  • Small graveyard outside of town, nothing to fancy, nice gate with gargoyle's a statue of 'our holy maiden of Enternal light' te occasional family crypt and mostly wooden columns to mark the graves (stone has become rare) and a small wooden hut for the GraveKeeper to store the shovels:
  • De Steiger met Boothuis, Bedoeld om s'avonds de boten in op te slaan, Iedereen weet dat evil spirits s'nachts boten gebruiken to ferry between the realm of the living and the spirit world, So people are custom to not sail at night and put the boats somewhere safe so they wont be supprised by the boat "missing" or full of seaweed in the morning.:
  • The Storhouses and the Weathfield
  • The Circle of stones with strange inscriptions, no one knows who build them or why they are here

General Store

If you want to survive buy your goods here, still it comes at a cost The Caretaker Thomus Romulos is bekent om zijn hoge winstmarge en uitstekende boekhouding, en hij duld niet dat er wordt onderhandeld over de "goedkope" prijs die hij vraagt voor de uitstekende kwaliteit die hij leverd:

Adventuriers Voedsel (4cp)
Basic Kruiden (2cp)
Basic Pouch (2cp)
Schep (5cp)
Pickhouweel (8cp)
Verband (5cp)
Water flask (5cp)
Water hide (5cp)
Torches (2cp)
Bunch of Candles(4cp)
Candelholder metal (4cp)
Lampoil (10cp)
Lantern (Sold out)
Lock with key(8cp)
Lock without key(4cp)

The Bakery

Hot loafs!, Hot Bread!, Right out off the oven! Dit gebouw is een landmark door de aanwezigheid van de grote metalen ovendeuren en de windmolen om het graan mee te malen

  • Loaf of bread (1 cp)
  • Artisan pretzel (1 cp)
  • Travelers biscuits (2 cp)

The "Smity"

Met de grote schoorsteen en halfopen smitsvuur is dit het meest industriële gebouw in het dorp.

  • Alles van metaal in het dorp is door de handen gegaan van [name] Potten, Pannen, Messen, Zwaarden. Als dusdanig kan hij door alleen al naar een object te kijken schatten wat de waarde is (als je het omsmelt). Door bijgeloof is zijn andere "hobby" ontstaan het verzilveren van al het mogelijke gereedschap en wapens om vampiers, weerwolven en vervloekingen te weren. (Don't worry we have 'a nice' DM, who wont offer our souls. Just make sure you don't camp outside city borders) Zijn goede relatie met Marteph heeft er voor gezorgd dat hij tijdens het maken van de wapens diverse spreuken en inscripties aan de goederen kan toevoegen om ze extra effectief te maken (30cp or more, afhankelijk van het oppervlak).

Smit [name]

Zaagmolen

Gelokaliseerd aan het kleine stroompje, dat ervoor zorgt dat het waterwiel rustig zijn ronden maakt en de Zaag aandrijft. Wil je iets doen met hout dan kan je hier je zware gouden munten inruilen voor een stel planken of enkele stammen zodat je zelf je kast, kist, tent, of tafel kan bouwen.

  • 2 meter plank (5 cp)
  • 5 meter paal onbewerkt (3 cp)
  • 5 meter paal afgepunt (5 cp)
  • Baricade (16 cp)
  • Kruk (8 cp)
  • Wooden Chest(11 cp)
  • Chest of Drawers (13cp)


The Maiden and Cup aka The Green Dragon inn

'"We serve with a smile"' Een overzichtelijk ruimte met tafels en nisjes rond een ring/podium waar je direct in het midden van de belangstelling staat. Als je niet in het "drukke" seizoen komt is er misschien zelfs een bed vrij in de slaapzaal of kun je een privé kamer bemachtigen. '"please aks for specials, and dont forget to tip!"'

The Green Dragon - Inn

Drink Menu:
  • Mug of Ale (2 cp),
  • Mug of Stout (3 cp),
  • Mug of Mead (3 cp),
  • Glass of Applelicor (3cp)
  • Glass of Wine (5cp)
  • Tankard of Bitter (5 cp),
  • Tankard of Beer (8 cp),
Foods Menu:
  • Oat Porridge(2 cp) ,
  • Barley Porridge(2 cp),
  • Buckwheat Porridge(3 cp) ,
  • Acorn Bread (5 cp) ,
  • Cashew Bread (6cp),
  • Bitter Cheese (3cp),
  • Curd Cheese (5cp),
  • Cheese board (10cp),
  • Fish stew (5cp),
  • Mutton (6cp),
  • Roast of the day (8cp),
  • Salted Goose (10cp),
  • Roasted Scallops (12cp),
Crew
  • Aldthard Groen: The innkeeper is a heavyset male human. Naast zijn werk aan de Bar weet hij ook precies wat de wisselkoersen van de diversen munten zijn en heelft hij voldoende contacten om de munten kwijt te raken tegen een kleine winst. He has an animal companion, a green firedrake named Enell(rumor has it thats where the place has its name from).

  • Annadelle Groen: Daughter of Aldthard; serving in her fathers inn with a dancing motion that makes you notice her brown hair with a tray with drinks in hand, knows some healing spells

  • Tillya Groen: Like her younger sister always working in her fathers inn but with her long, raven black hair she is mostly found in the kitchen or making up the beds of the sleeping hall and tending to the guestrooms

The Apothecary

Een van de laatste gebouwen in de hoofdstraat is voorzien van enkele bloembakken en een uithangbord met vijzel en stamper, Dit is het huis en de winkel van [name], Ondanks haar kleine voorkomen als Halflinger verraad de zekerheid van haar voetstappen een militair verleden. De dorpsleden fluisteren dat ze vroeger "Battle Medic" is geweest en nog steeds is ze razendsnel en handig met de Bottenzaag en raad ze aderlaten aan als een trefzekere methode voor allerhande kwaaltjes. Natuurlijk verkoopt ze ook diverse brouwsels per fles, ze is geweldig in het samenstellen van diverse soorten vergif. Helaas verkoopt dit slecht, maar zoals elke goede verzorgster is ze begaan met de mensen dus geeft ze vaak gratis verband weg als je iet van haar koopt.

Offers:

  • Medical Bandage (1 cp) -1d4 hit points.
  • Basic Herbalism herbs 5 gp (3 cp)
  • Mortar and pestIe, clippers and pouches (3 cp)
  • Basic Alchemist chemicals (4 cp)
  • Basic Glasswork: vials, measuring beaker(5 cp)
  • Two small Smokebomb's (1 cp) -radius2ft

Village doctor's:

Notable NPCs

  • Marteph Hery: Mayor, has some scrolls and books in his private library in the townhall (if you want to lay your eyes upon it 7cp) can also help you with the exchange of coin as long as he can profit
  • Prosa Tonell: Female Halfling Graveyard Keeper, Prosa is heavyset, with black hair and sharp brown eyes. She wears dark robes and wields a club. Prosa seeks to raise an army of gargoyles to help bless and protect the dead.
  • Kapitein van de Wacht [name]: Good shot with his Crossbow, just hope that he wont let you near him he is deadly with his sword and good with hand to hand combat.
  • The brewers family of [name] Het huis is voorzien van de grote koperen vaten die worden gebruikt bij het distilleren van verschillende granen en vloeistoffen.
  • Bakker [name] samen met zijn vrouw [name] en dochter[name] in de bakkerij, en maakt de heerlijkste lekkernijen tegen een redelijke prijs.

Bakker: :dochter Emily

  • Fortune Teller's, The roads are full of foke who will look into the beyond , by casting dice or bones, reading hands or looking at the internals of small animals.sometimes they setup shop in the central square so you can use there services or buy and sell trinkets for just a small fee. (8cp)

Notable Festivals

The Day of The Final Harvest

Like all good farming village's there is a celebration to make sure the fields will not be barren in the future.
in Lewich it takes the form of the harvest of the last bundle of wheat and because of the trading its includes the burning of a large straw figure (wich some say is our hidden mistress comming down from the sky) Prosa was quite fond of it and proposed it to the village people, That the markings on the doll shine in a bright magenta is part of the celebration, Right?

The Wild Hunt

When one of the Sisters hits her Bloodmoon fase, The town gets decorated with colorful lanterns and little food stalls with candy apples can be found in the streets, as you pass by you may hear the greeting:"May your Arrow shoot true"

Giants Rest

When one of the Giants or Barrowman decides to come down form the Blueridge Mountains to visit this humble village and meditate its common to welcome to show our gratitude and welcome him in with a night of food and drink.
(in the hope that it wont demolish any buildings or worse...)