Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
ย 
Line 5: Line 5:
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Common | Common]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Common | Common]]====
Everyone in the 7 Kingdoms at least knows a few words
Everyone in the 7 Kingdoms at least knows a few words
====[[ Nature/Snake ]]===


====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Nihon | Japans]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Nihon | Japans]]====

Latest revision as of 18:06, 8 December 2024

Als Nederlanders hebben we het voordeel dat onze "spreektaal" een grote range aan klanken bevat. Ik nodig jullie dan ook uit om je Personage en de Wereld verder uit te diepen door een taal te verzinnen. Als er hierdoor onderlinge verschillen optreden in de talen is dat niet erg:

Immers de Dwarven from de Blauwe bergen spreken waarschijnlijk een ouder dialect als de "nieuwe" afsplitsing in de koperen heuvels.

Common

Everyone in the 7 Kingdoms at least knows a few words

=Nature/Snake

Japans

Met zijn tekens die een klank (medeklinker plus klinker) voorstellen is Japans een goed uitgangspunt om je eigen taal op te baseren, ook al heb je met de tekens nog geen idee wat het woord betekent (maar google translate werkt gelukkig)

Magic

De taal van Spreuken en oude, olden books

Dwarven

Basic commands for Mining and Fighting

Elvis

The pointy ears have a way of speaking

Mer'Speak

try to hold your breath while you pronounce it

Hobgoblin

The BloodSkulls are a Hobgoblin reservisten leger for hire

Vampiric

Dont ask why, but it exist

Draconic

Talk to DRAGONS