Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language: Difference between revisions
m (โโHobgoblin) |
No edit summary ย |
||
Line 5: | Line 5: | ||
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Common | Common]]==== | ====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Common | Common]]==== | ||
Everyone in the 7 Kingdoms at least knows a few words | Everyone in the 7 Kingdoms at least knows a few words | ||
====[[ Nature/Snake ]]=== | |||
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Nihon | Japans]]==== | ====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Nihon | Japans]]==== |
Latest revision as of 18:06, 8 December 2024
Als Nederlanders hebben we het voordeel dat onze "spreektaal" een grote range aan klanken bevat. Ik nodig jullie dan ook uit om je Personage en de Wereld verder uit te diepen door een taal te verzinnen. Als er hierdoor onderlinge verschillen optreden in de talen is dat niet erg:
- Immers de Dwarven from de Blauwe bergen spreken waarschijnlijk een ouder dialect als de "nieuwe" afsplitsing in de koperen heuvels.
Common
Everyone in the 7 Kingdoms at least knows a few words
=Nature/Snake
Japans
Met zijn tekens die een klank (medeklinker plus klinker) voorstellen is Japans een goed uitgangspunt om je eigen taal op te baseren, ook al heb je met de tekens nog geen idee wat het woord betekent (maar google translate werkt gelukkig)
Magic
De taal van Spreuken en oude, olden books
Dwarven
Basic commands for Mining and Fighting
Elvis
The pointy ears have a way of speaking
Mer'Speak
try to hold your breath while you pronounce it
Hobgoblin
The BloodSkulls are a Hobgoblin reservisten leger for hire
Vampiric
Dont ask why, but it exist
Draconic
Talk to DRAGONS