Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
Line 6: Line 6:


====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Nihon | Japans]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Nihon | Japans]]====
Met zijn tekens die een klank (medeklinker plus klinker) voorstellen is Japans een goed uitgangspunt om je eigen taal op te baseren, ook al heb je met de tekens nog geen idee wat het woord betekent
Met zijn tekens die een klank (medeklinker plus klinker) voorstellen is Japans een goed uitgangspunt om je eigen taal op te baseren, ook al heb je met de tekens nog geen idee wat het woord betekent (maar google translate werkt gelukkig)


====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Magic | Magic]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Magic | Magic]]====

Revision as of 04:19, 30 May 2024

Als Nederlanders hebben we het voordeel dat onze "spreektaal" een grote range aan klanken bevat. Ik nodig jullie dan ook uit om je Personage en de Wereld verder uit te diepen door een taal te verzinnen. Als er hierdoor onderlinge verschillen optreden in de talen is dat niet erg:

Immers de Dwarven from de Blauwe bergen spreken waarschijnlijk een ouder dialect als de "nieuwe" afsplitsing in de koperen heuvels.

Common

Japans

Met zijn tekens die een klank (medeklinker plus klinker) voorstellen is Japans een goed uitgangspunt om je eigen taal op te baseren, ook al heb je met de tekens nog geen idee wat het woord betekent (maar google translate werkt gelukkig)

Magic

De taal van Spreuken en oude, olden books

Dwarven

Elvis

Mer'Speak

Draconic