|
|
(56 intermediate revisions by 20 users not shown) |
Line 1: |
Line 1: |
| Met de aankondiging van de regering om de Coronamaatregelen te versoepelen is het voor Bitlair weer mogelijk om per 1 juni weer voorzichtig te openen voor deelnemers en bezoekers. Omdat de crisis nog verre van voorbij is gaan we echter wel een aantal maatregelen treffen om het risico op verspreiding van het Coronavirus te reduceren.
| | Dit is een update van de Coronaregels op de space per 25 februari 2022, naar aanleiding van de persconferentie van 15 februari: |
| | |
| | Het virus is nog wel aanwezig in de maatschappij, dus blijf thuis bij klachten! |
|
| |
|
| Met deze maatregelen hopen we het risico op een eventuele besmetting te reduceren, we kunnen op geen enkele manier garanderen dat het 100% veilig is, dat is ook niet realistisch. We verzoeken je zelf verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen gezondheid en niet te komen indien je het een te groot risico acht.
| | <h2>Per vrijdag 25 februari 2022</h2> |
| | Geen beperkingen meer in de space, ook is een QR-code niet langer nodig |
|
| |
|
| == Tijdelijke aanvullende regels (vanaf 1 juni 2020) ==
| |
| * Kies een dag en daar houd je je voorlopig aan (dat wordt voorlopig je standaard spacedag), schrijf je hieronder in
| |
| ** De overige dagen ben je tijdelijk niet welkom
| |
| ** Niet van dag wisselen per week, mocht je toch willen wisselen door omstandigheden overleg dan met het bestuur
| |
| ** Er is plaats voor maximaal 12 man in de space, is een dag vol kies een andere dag
| |
| ** De dag is van 6.00 tot 6.00 de volgende dag
| |
| * Zie je dat iemand de regels overtreed spreek deze persoon erop aan
| |
| * Al deze regels zijn zijn onderhevig aan de huidige situatie in Nederland
| |
|
| |
|
| == Hygiëne ==
| | <h2>QR-code check</h2> |
| * De standaard RIVM regels moeten in acht worden genomen:
| | Een geldige CoronaCheck QR-code is vereist voor het betreden van de space. |
| * Houdt 1.5 meter afstand
| |
| * Blijf thuis bij verkoudheid, koorts of iedere andere symptomen van het virus
| |
| * Blijf twee weken thuis wanneer je met iemand in contact bent (geweest) die het virus heeft
| |
| * Was altijd je handen met zeep bij aankomst
| |
| * Wordt je ziek en vermoed je dat je het virus onder de leden hebt? Laat dit direct aan het bestuur weten (bestuur@bitlair.nl) of via een bestuurslid. Laat ook weten wanneer je in de laatste twee weken op de space bent geweest.
| |
|
| |
|
| == Maximum aanwezigen ==
| | * Wanneer er een bestuurder aanwezig is is deze bestuurder verantwoordelijk voor het scannen van deelnemers en bezoekers |
| Er mogen niet meer dan 12 personen tegelijkertijd aanwezig zijn in de space. Dit doen we om te zorgen dat de 1.5 meter makkelijk hanteerbaar blijft. Om te zogen dat iedereen een kans krijgt om te spacen gaan we voor nu een reserveringsysteem hanteren waarin iedere deelnemer 1 dag van de week mag claimen om aanwezig te zijn in de space. Dit wordt voorlopig je nieuwe standaard dag, de rest van de dagen mag je tot op nader order niet naar de space komen, ook willen we je vragen om niet te wisselen van dag, blijkt dat je toch wil wisselen door omstandigheden overleg dit dan even met het het bestuur.
| | * Wanneer er geen bestuurder aanwezig is: |
| | ** De eerste deelnemer die de space opent dient een geldige QR code te hebben |
| | ** De 2e persoon die binnenkomt wordt gescand door de eerste persoon, vervolgens scant de persoon die later binnenkomt nummer 1. Zo weten beiden dat ze veilig zijn. |
| | ** Opvolgende personen die binnenkomen worden gescand door 1 deelnemers tot de eerste bestuurder binnen is. (Let op: ook de binnenkomende bestuurder wordt dus nog door de scannende persoon gescand want gelijke monniken gelijke kappen! Wij zijn ook gewoon deelnemers! Daarna neemt de bestuurder deze taak over) |
| | ** De instructies om te scannen staan vermeld in de scan app. (zie link hieronder) |
| | ** Indien iemand een ongeldige QR code of onjuiste (naam en geboortedatum) gegevens heeft wordt deze persoon geacht het pand te verlaten |
|
| |
|
| Claim een dag door je naam of pseudoniem in de tabel te zetten. Indien je geen Wiki account hebt, maak er een aan of vraag iemand anders om je in de tabel te zetten.
| | Wij snappen dat dit extra druk op onze deelnemers legt en zullen als bestuur proberen zoveel mogelijk aanwezig te zijn om jullie hier niet mee te hoeven belasten. |
|
| |
|
| Omdat woensdag en zondag populair zijn verzoeken we je indien mogelijk een andere dag te kiezen om rekening te houden met diegene met een volle agenda. We houden vrijdag en zaterdag even vrij voor DJO.
| | Link naar de QR scan app: |
|
| |
|
| Non-deelnemers zijn welkom voor een rondleiding, maar ze wel van tevoren vragen of er plek in de space is. Mensen die niet via andere deelnemers willen komen kijken kunnen terecht bij het bestuur.
| | * Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rijksoverheid.ctr.verifier&hl=nl&gl=US |
| | * IOS: https://apps.apple.com/nl/app/scanner-voor-coronacheck/id1549842661 |
|
| |
|
| === Reserveersysteem spacedagen ===
| | <!-- |
| {| border="1" class="wikitable"
| | <h2>Overige regels</h2> |
| ! Aantal !! Maandag !! Dinsdag !! Woensdag !! Donderdag !! Zondag
| |
| |-
| |
| |1 || || Manfred || Hobbybob || || Linor
| |
| |-
| |
| |2 || || || Robotnik || || AK
| |
| |-
| |
| |3 || || || Procyon || || Jeroen
| |
| |-
| |
| |4 || || || || || Sportgekje
| |
| |-
| |
| |5 || || || || || Bob
| |
| |-
| |
| |6 || || || || || Kuro Maii
| |
| |-
| |
| |7 || || || || || Bart-Jan
| |
| |-
| |
| |8 || || || || || Jolo
| |
| |-
| |
| |9 || || || || || polyfloyd
| |
| |-
| |
| |10 || || || || || Forseti
| |
| |-
| |
| |11 || || || || || Flimpie
| |
| |-
| |
| |12 || Nelus (ovb) || Wilco (ovb) || FooBar (ovb) || ||
| |
| |}
| |
|
| |
|
| NB: Vrijdag en zaterdag zijn niet beschikbaar omdat deze beschikbaar zijn gesteld aan DJO.
| | * Op dinsdag en donderdag maximaal 6 personen op een gegeven moment aanwezig |
| | * Op overige dagen 12 personen op een gegeven moment aanwezig |
| | * Reserveer vooraf een plek voordat je vertrekt |
| | * Inschrijving via https://pad.bitlair.nl/p/schedule |
| | * Maximaal 1 week vooruit plannen |
| | * Bezoekers zijn welkom: |
| | ** Als introducé van een deelnemer, noteer <deelnemernaam> +1 op Etherpad |
| | ** Met een mailtje naar het bestuur: bestuur at bitlair punt nl |
|
| |
|
| | Houdt de gebruikelijke regels van 1.5 meter afstand, schoonmaken en handen wassen in acht, evenals ventilatie. Er zijn nieuwe CO2 sensoren om samen met de aanwezigen een afweging te maken. |
|
| |
|
| == Schoonmaken ==
| | Zoals gebruikelijk kan je altijd bij het bestuur terecht mocht je nog |
| * Maak bij vertrek de plek waaraan je gezeten hebt schoon, inclusief evt. gebruikt gereedschap
| | vragen hebben :)!--> |
| * Als je de laatste bent die de space verlaat maak je alle deurklinken, raamklinken, barcodescanner, toetsenbord revbank en deurklink koel/vries combinatie schoon met 70% IPA oplossing
| |
| * Laat de deuren zoveel mogelijk open ivm goede ventilatie en het niet aan te hoeven raken van de klink
| |
| * Zet bij binnenkomst alle ramen open ivm ventilatie. Bij vertrek, sluit alle ramen en neem de klinken af met een doekje/tissue met 70% IPA oplossing
| |
| * Laat het licht op het toilet aan zodat de ventilatie actief blijft
| |
| * De wc’s worden minimaal 1x in de week schoon gemaakt. Gekeken wordt nog hoe we dit precies gaan aanpakken, dit is afhankelijk van de drukte.
| |
| | |
| == Personenteller ==
| |
| We hebben een systeem opgezet om aan de hand van spacenet te zien hoeveel mensen aanwezig zijn in de space. Meedoen is vrijwillig, maar je kan ons enorm helpen door zowel jouw laptop als telefoon in te stellen om te verbinden met spacenet. Hiermee kunnen we zien wat de bezetting is over een langere periode wat ons kan helpen met het opstellen van verdere versoepelingen. Het systeem houdt alleen het aantal unieke verbindingen bij, niet wie op welk tijdstip verbonden was.
| |
| | |
| De teller is te vinden op het dashboard: https://dashboard.bitlair.nl/
| |
| | |
| Weet jij jouw spacenet wachtwoord niet meer? Neem contact op met Arjan (ak47 at bitlair dot nl)
| |
| | |
| == Bar en eten ==
| |
| De bar is nieuw voorzien van een scanner die automatisch iedere barcode scant die je er voor houdt. Hierdoor is het voor het grootste deel van de producten niet meer nodig om de scanner vast te pakken. We hebben voor alle deelnemers een barcode geprint om bij je te houden. Plak deze op bijvoorbeel je telefoon of in je portemonee om voor de scanner te houden.
| |
| | |
| Voor smomige producten of transacties is het nog steeds nodig om de scanner uit de houder te nemen of iets op het toetsenbord te tikken. Gebruik een stuk keukenrol om de scanner te pakken. Indien je de scanner wil schoonmaken met IPA, let goed op dat je niks op het scanvenster spuit, tot het spul verdampt is kan de scanner onbruikbaar zijn. Je kan altijd 70% IPA op het toetsenbord spuiten.
| |
| | |
| Eten
| |
| * Bij het opwarmen van eten, gebruik alleen de magnetron. Dus geen maaltijden koken/bereiden op de space!
| |
| * Het tosti-ijzer is ook beschikbaar mits deze schoongemaakt wordt.
| |
| * Na gebruik, handvaten/knoppen schoonmaken met IPA wanneer apparaat afgekoeld is
| |
| * Maak gebruik van normaal bestek en was dit zelf af met heet water en afwasmiddel
| |
| | |
| == Toekomstige versoepelingen ==
| |
| Vanwege de onzekere aard van de situatie stellen we geen termijn aan nieuwe versoepelingen. Tevens sluiten we niet uit dat we deze versoepelingen gedeeltelijk of geheel moeten terugdraaien indien de situatie in Nederland verslechterd.
| |
| | |
| Wel zijn we optimistisch over in de toekomst verder te kunnen versoepelen, echter zal dit allemaal afhangen van druk vanuit de overheid en de effecten in de praktijk van onze nieuwe versoepelingen.
| |
| | |
| Mocht je nog vragen of suggesties hebben, stel ze!
| |