Projects/Dungeons and Dragons/Tutorial: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
 
(174 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
= Tutorial =
= "I"''' Can show you the world''' =


Dit is de tutorial campaign om de mensen die voor het eerst DnD spelen.  
Dit is de tutorial World waarin de [[ Projects/Dungeons and Dragons/Campaign | Campaign]] om de mensen die voor het eerst DnD spelen plaatsvindt.
Daarom is het een vaste setting of Settlement binnen deze wereld waar je vaker naar toe kan afreizen.
Het "One Tavern To Rule Them All Principe" Oftewel genoeg avontuur vanuit dezelfde begin locatie, binnen de zelfde wereld.
En bij de Maiden and Cup is het altijd gezellig en gastvrij en zijn de glazen slechts tijdelijk leeg, mits je de munten laat rollen.
Bovendien gelden hier de wetten van het frisse, vrije heuvelland en is de Macht van de Stad ver, ver weg.
Wat zal de invloed zijn van jullie acties op de omgeving? Gaan jullie meehelpen om de handels positie van het dorp te versterken,
Of moet er eindelijk gestart worden met de bouw van een nieuwe Kathedraal of Observatorium.
Om de kracht van de 'negen' manen oftewel de "9" zussen te verkennen en te beteugelen.
Als Deelnemer van Bitlair staat het natuurlijk vrij om delen van deze wereld over te nemen voor je eigen sessies,
Dat is ook de rede waarom de GM en DM proberen om zoveel mogelijk info op deze wiki te plaatsen en verslag te doen van de avonturen.


='''''[[ Projects/Dungeons and Dragons/Tutorial/Amberheart | Main City:Amberheart]] '''''=
* Population: Approximately 4530, mostly human, kajiit, and hafling with a dwarf here and there,
::but some dragonborn and [high]elven familylines are a normal sight (even so: they still say there here on vacation)
* Technology: As Capital of the kingdom its high-end, with the BlueDocks and GrimAleMill as mayor industry zones
* Government: As Main city the Amber Palace is located here, home to king [name] with his queen and daughter.
* Defenses: Gebouwd als een Vestiging diverse verhoogde luchtbrugen doorkieven de lucht in de stad, als scheiding tussen de districten.


== Location ==
='''''[[ Projects/Dungeons and Dragons/Tutorial/Dalkurdur | Village of Dulkurdur]]'''''=
* Het Centrale Vestigingsdorp "de naam komt van oud Dwarfish voor "Hoge Brug"
* Population: Approximately 500; mostly Dwarven,
* Defenses: High walls, en regimenten Dwarven crossbowmen.


Lewich
='''''[[ Projects/Dungeons and Dragons/Tutorial/Lewich | Village of Lewich]]'''''=
[[File:Lewich.png]]
* Population: Approximately 320; mostly human, some halfling but as a busy trading town some Dwarfs, Khajiit en sometimes even giants come down from the north, and dont forget that even the High Elven family lines from the West buy a "summer-house" to take part in the deals for some of the coin.
* Technology: Because of the amount of trading a monetary system of coins was introduced, the stream and the lake provide fresh water and the town payed for the installment of some dwarven piping, so every house has access internaly to a housepump to make live easyer;
::You cant charge your cellphone here but word has it that a guild of wizards kan communiceren doormiddel van handspiegels, waardoor ze goede winsten kunnen maken op de markt.
* Government: Lewich is a busy rural trading town in the Kingdom of [name] and although it doesn't have town rights as tradinghub its  already governed by an arcane sorcerer, a male human named Marteph Hery.
* Defenses: Door de groeiende rijkdom is er een houten pallisade om het dorp heen gebouwd, ook de Noordelijke en ZuidWestelijke Wachttoren (een verhoogd platform van hout die overzicht geeft over de omliggende velden) bieden enige bescherming. Doordat de plaatselijke traderoute worden geteisterd door raiders heeft de Koning een regiment Wachters ontboden.


* Population: Approximately 320; mostly human, some halfling.
='''''[[ Projects/Dungeons and Dragons/Tutorial/Donza | Seaside fishingtown of Donza]]'''''=
* Government: Lewich is governed by an arcane sorcerer, a male human named Marteph Hery.
* Population: Approximately 240; mostly human-fisherman, and Khajiit Sailing in the hope for a good trade
 
=== Notable Places: ===
 
* The Townhall: A grand timber and brick building, decorated with brightly dyed pennons. It contains a large meeting hall and several smaller rooms, and is shared amongst several local trade guilds.
* The Maiden and Cup inn: The inn is a single storey half-timbered building, with roughly hewn wooden tables and benches. Accomodations consist of a single large room with wooden cots.
* Temple of the Enternal light:
* Small graveyard outside of town:
==== The Bakery ====
Hot loafs!, Hot Bread!, Right out off the oven! Dit gebouw is een landmark door de aanwezigheid van de grote metalen ovendeuren en de windmolen om het graan mee te malen
 
==== The Smity ====
Met de grote schoorsteen en halfopen smitsvuur is dit het meest industriële gebouw in het dorp.
 
* Alles van metaal in het dorp is door de handen gegaan van [name] Potten, Pannen, Messen, Zwaarden. Als dusdanig kan hij door alleen al naar een object te kijken schatten wat de waarde is (als je het omsmelt). Door bijgeloof is zijn andere "hobby" ontstaan het verzilveren van al het mogelijke gereedschap en wapens om vampiers, weerwolven en vervloekingen te weren. (Don't worry we have 'a nice' DM, who wont offer our souls. Just make sure you don't camp outside city borders) Zijn goede relatie met Marteph heeft er voor gezorgd dat hij tijdens het maken van de wapens diverse spreuken en inscripties aan de goederen kan toevoegen om ze extra effectief te maken.
Smit
[name]
[[File:Dwarven_Smit.png]]
 
==== Zaagmolen ====
Gelokaliseerd aan het kleine stroompje, dat ervoor zorgt dat het waterwiel rustig zijn ronden maakt en de Zaag aandrijft.
Wil je iets doen met hout dan kan je hier je zware gouden munten inruilen voor een stel planken of enkele stammen zodat je zelf je kast, kist, tent, of tafel kan bouwen.
 
==== THe Apothecary ====
Een van de laatste gebouwen in de hoofdstraat is voorzien van enkele bloembakken en een uithangbord met vijzel en stamper,
Dit is het huis en de winkel van [name], Ondanks haar kleine voorkomen als Halflinger verraad de zekerheid van haar voetstappen een militair verleden.
De dorpsleden fluisteren dat ze vroeger "Battle Medic" is geweest en nog steeds is ze razendsnel en handig met de Bottenzaag
en raad ze aderlaten aan als een trefzekere methode voor allerhande kwaaltjes.
Natuurlijk verkoopt ze ook diverse brouwsels per fles, ze is geweldig in het samenstellen van diverse soorten vergif.
 
[[File:VillageDoc.png]]
 
==== The Maiden and Cup aka The Green Dragon inn ====
 
Menu:
* Oat Porridge, Mug of Ale (2 cp)
* Acorn Bread and Bitter Cheese, Mug of Stout (3 cp)
* Barley Porridge, Mug of Ale (3 cp)
* Buckwheat Porridge, Mug of Mead (3 cp)
* Salted Goose and Curd Cheese, Tankard of Bitter (10 cp)
* Roasted Scallop and Cashew Bread, Tankard of Beer (13 cp)
 
=== NPCs ===
 
* Marteph Hery:  
* Prosa Tonell: Female Halfling Necromancer, Evil. Prosa is heavyset, with black hair and sharp brown eyes. She wears dark robes and wields a club. Prosa seeks to raise an army of gargoyles.
 
The Green Dragon - Inn
[[File:Green.png]]
 
* Aldthard Groen: The innkeeper is a heavyset male human. He has an animal companion, a green firedrake named Enell(rumor has it thats where the place has its name from).
[[File:Barkeep.png]]
* Annadelle Groen: Daughter of Aldthard; serving in her fathers inn with a dancing motion that makes you notice her brown hair with a tray with drinks in hand, knows some healing spells
[[File:annadelle.png]]
* Tillya Groen: Like her younger sister always working in her fathers inn but with her long, raven black hair she is mostly found in the kitchen or making up the beds of the sleeping hall and tending to the guestrooms
[[File:Tillya.png]]

Latest revision as of 08:58, 26 September 2024

"I" Can show you the world

Dit is de tutorial World waarin de Campaign om de mensen die voor het eerst DnD spelen plaatsvindt. Daarom is het een vaste setting of Settlement binnen deze wereld waar je vaker naar toe kan afreizen. Het "One Tavern To Rule Them All Principe" Oftewel genoeg avontuur vanuit dezelfde begin locatie, binnen de zelfde wereld. En bij de Maiden and Cup is het altijd gezellig en gastvrij en zijn de glazen slechts tijdelijk leeg, mits je de munten laat rollen. Bovendien gelden hier de wetten van het frisse, vrije heuvelland en is de Macht van de Stad ver, ver weg. Wat zal de invloed zijn van jullie acties op de omgeving? Gaan jullie meehelpen om de handels positie van het dorp te versterken, Of moet er eindelijk gestart worden met de bouw van een nieuwe Kathedraal of Observatorium. Om de kracht van de 'negen' manen oftewel de "9" zussen te verkennen en te beteugelen. Als Deelnemer van Bitlair staat het natuurlijk vrij om delen van deze wereld over te nemen voor je eigen sessies, Dat is ook de rede waarom de GM en DM proberen om zoveel mogelijk info op deze wiki te plaatsen en verslag te doen van de avonturen.

Main City:Amberheart

  • Population: Approximately 4530, mostly human, kajiit, and hafling with a dwarf here and there,
but some dragonborn and [high]elven familylines are a normal sight (even so: they still say there here on vacation)
  • Technology: As Capital of the kingdom its high-end, with the BlueDocks and GrimAleMill as mayor industry zones
  • Government: As Main city the Amber Palace is located here, home to king [name] with his queen and daughter.
  • Defenses: Gebouwd als een Vestiging diverse verhoogde luchtbrugen doorkieven de lucht in de stad, als scheiding tussen de districten.

Village of Dulkurdur

  • Het Centrale Vestigingsdorp "de naam komt van oud Dwarfish voor "Hoge Brug"
  • Population: Approximately 500; mostly Dwarven,
  • Defenses: High walls, en regimenten Dwarven crossbowmen.

Village of Lewich

  • Population: Approximately 320; mostly human, some halfling but as a busy trading town some Dwarfs, Khajiit en sometimes even giants come down from the north, and dont forget that even the High Elven family lines from the West buy a "summer-house" to take part in the deals for some of the coin.
  • Technology: Because of the amount of trading a monetary system of coins was introduced, the stream and the lake provide fresh water and the town payed for the installment of some dwarven piping, so every house has access internaly to a housepump to make live easyer;
You cant charge your cellphone here but word has it that a guild of wizards kan communiceren doormiddel van handspiegels, waardoor ze goede winsten kunnen maken op de markt.
  • Government: Lewich is a busy rural trading town in the Kingdom of [name] and although it doesn't have town rights as tradinghub its already governed by an arcane sorcerer, a male human named Marteph Hery.
  • Defenses: Door de groeiende rijkdom is er een houten pallisade om het dorp heen gebouwd, ook de Noordelijke en ZuidWestelijke Wachttoren (een verhoogd platform van hout die overzicht geeft over de omliggende velden) bieden enige bescherming. Doordat de plaatselijke traderoute worden geteisterd door raiders heeft de Koning een regiment Wachters ontboden.

Seaside fishingtown of Donza

  • Population: Approximately 240; mostly human-fisherman, and Khajiit Sailing in the hope for a good trade