Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language: verschil tussen versies

Uit Hackerspace Amersfoort
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Injmvo (overleg | bijdragen)
Injmvo (overleg | bijdragen)
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 17: Regel 17:


====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Mer'Speak | Mer'Speak]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Mer'Speak | Mer'Speak]]====
 
try to hold your breath while you pronounce it
 
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Vampiric | Vampiric]]====
Dont ask why, but it exist
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Draconic | Draconic]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Draconic | Draconic]]====
Talk to DRAGONS

Versie van 30 mei 2024 06:31

Als Nederlanders hebben we het voordeel dat onze "spreektaal" een grote range aan klanken bevat. Ik nodig jullie dan ook uit om je Personage en de Wereld verder uit te diepen door een taal te verzinnen. Als er hierdoor onderlinge verschillen optreden in de talen is dat niet erg:

Immers de Dwarven from de Blauwe bergen spreken waarschijnlijk een ouder dialect als de "nieuwe" afsplitsing in de koperen heuvels.

Common

Japans

Met zijn tekens die een klank (medeklinker plus klinker) voorstellen is Japans een goed uitgangspunt om je eigen taal op te baseren, ook al heb je met de tekens nog geen idee wat het woord betekent (maar google translate werkt gelukkig)

Magic

De taal van Spreuken en oude, olden books

Dwarven

Elvis

Mer'Speak

try to hold your breath while you pronounce it

Vampiric

Dont ask why, but it exist

Draconic

Talk to DRAGONS