Events/2019-05-18 Workshop GLSL-Shaders: Difference between revisions
< Events
No edit summary |
No edit summary ย |
||
(3 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 27: | Line 27: | ||
=Aanmelden= | =Aanmelden= | ||
Ja, graag. Ik kan max. 16 deelnemers helpen. Als de workshop vol is kan je er hoe dan ook bij komen zitten, maar dan verwacht ik wat meer zelfstandigheid. :) | Ja, graag. Ik kan max. 16 deelnemers helpen. Als de workshop vol is kan je er hoe dan ook bij komen zitten, maar dan verwacht ik wat meer zelfstandigheid. :) | ||
# ObiToo | |||
# dsc | |||
# roosted | |||
# tijgertje | |||
# (jij)? | # (jij)? |
Latest revision as of 17:58, 12 May 2019
Leer animaties programmeren in GLSL | |
---|---|
start | 2019/05/18 02:00:00 PM |
end | 2019/05/18 05:00:00 PM |
Location | Bitlair, Computerweg 20A |
Status |
Abstract
De basis van animaties programmeren met GLSL, de shadertaal van OpenGL. In deze workshop wil ik jullie graag leren over hoe je op een wiskundige manier dingetjes kan tekenen en effecten kan maken.
Voor wat je er zoal mee kan, zie: https://www.shadertoy.com/
Workshop geven door polyfloyd in het Nederlandsch.
Deze workshop is voor een groot deel een herhaling van de workshop die ik eerder bij Revspace had gegeven: https://revspace.nl/Event:GLSLWorkshop
Materialen en vereisten
We gaan simpel beginnen, deze workshop moet toegankelijk zijn voor jou als je:
- Je basisprogrammeervaardigheden hebt
- GLSL lijkt heel erg op C, dus als je wel eens met C, Arduino of Java hebt gewerkt zal je sneller op gang zijn.
- Je een computer hebt die is gemaakt na het jaar 2006 ofzo
- Test met https://www.shadertoy.com/ en kijk of je daar iets ziet bewegen
Niet vereist, maar handig:
- Kennis van lineaire algebra en goniometrie
Aanmelden
Ja, graag. Ik kan max. 16 deelnemers helpen. Als de workshop vol is kan je er hoe dan ook bij komen zitten, maar dan verwacht ik wat meer zelfstandigheid. :)
- ObiToo
- dsc
- roosted
- tijgertje
- (jij)?