Events/2019-05-18 Workshop GLSL-Shaders: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
(Created page with "{{Event |name=Leer animaties programmeren in GLSL |start=2019/05/18 02:00:00 PM |end=2019/05/18 05:00:00 PM |location=Bitlair, Computerweg 20A }} =Abstract= De basis van anim...")
ย 
No edit summary
ย 
(6 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 10: Line 10:
Voor wat je er zoal mee kan, zie: https://www.shadertoy.com/
Voor wat je er zoal mee kan, zie: https://www.shadertoy.com/


Workshop geven door [[User:polyfloyd|polyfloyd]].
Workshop geven door [[User:polyfloyd|polyfloyd]] in het Nederlandsch.
ย 
Deze workshop is voor een groot deel een herhaling van de workshop die ik eerder bij Revspace had gegeven: https://revspace.nl/Event:GLSLWorkshop


=Materialen en vereisten=
=Materialen en vereisten=
Line 25: Line 27:
=Aanmelden=
=Aanmelden=
Ja, graag. Ik kan max. 16 deelnemers helpen. Als de workshop vol is kan je er hoe dan ook bij komen zitten, maar dan verwacht ik wat meer zelfstandigheid. :)
Ja, graag. Ik kan max. 16 deelnemers helpen. Als de workshop vol is kan je er hoe dan ook bij komen zitten, maar dan verwacht ik wat meer zelfstandigheid. :)
# ObiToo
# dsc
# roosted
# tijgertje
# (jij)?
# (jij)?

Latest revision as of 17:58, 12 May 2019


Leer animaties programmeren in GLSL
start 2019/05/18 02:00:00 PM
end 2019/05/18 05:00:00 PM
Location Bitlair, Computerweg 20A
Status

Abstract

De basis van animaties programmeren met GLSL, de shadertaal van OpenGL. In deze workshop wil ik jullie graag leren over hoe je op een wiskundige manier dingetjes kan tekenen en effecten kan maken.

Voor wat je er zoal mee kan, zie: https://www.shadertoy.com/

Workshop geven door polyfloyd in het Nederlandsch.

Deze workshop is voor een groot deel een herhaling van de workshop die ik eerder bij Revspace had gegeven: https://revspace.nl/Event:GLSLWorkshop

Materialen en vereisten

We gaan simpel beginnen, deze workshop moet toegankelijk zijn voor jou als je:

  • Je basisprogrammeervaardigheden hebt
    • GLSL lijkt heel erg op C, dus als je wel eens met C, Arduino of Java hebt gewerkt zal je sneller op gang zijn.
  • Je een computer hebt die is gemaakt na het jaar 2006 ofzo

Niet vereist, maar handig:

  • Kennis van lineaire algebra en goniometrie

Aanmelden

Ja, graag. Ik kan max. 16 deelnemers helpen. Als de workshop vol is kan je er hoe dan ook bij komen zitten, maar dan verwacht ik wat meer zelfstandigheid. :)

  1. ObiToo
  2. dsc
  3. roosted
  4. tijgertje
  5. (jij)?