Events/Discussion: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
mNo edit summary
No edit summary
 
(11 intermediate revisions by 6 users not shown)
Line 1: Line 1:
{{Event
{{Event
|name=Discussion
|name=Discussion
|date=2013/10/06
|date=2013/10/30
|start=2013/10/06 8:00:00 PM
|start=2013/10/30 08:00:00 PM
|end=2013/08/04 9:00:00 PM
|end=2013/10/30 10:00:00 PM
|location=Bitlair
|location=Bitlair
|info=
|info=
}}
}}
{{Meeting
|date=2013/10/06
|start=2013/10/06 8:00:00 PM
|end=2013/08/04 9:00:00 PM
|location=Bitlair
|info=
}}
We need to have a talk how we can realign our interests and bonds within the hackerspace. For this, we're organizing a meeting where we can openly talk about the future.
We need to have a talk how we can realign our interests and bonds within the hackerspace. For this, we're organizing a meeting where we can openly talk about the future.


Line 24: Line 16:
Since this talk is going to pull up a lot of old sore from a couple of people, It's vital that *all* of you come in peace and be respectfull to each other during the talk. We do not want any mudslinging, we want to make Bitlair a better place for *all* of our members.
Since this talk is going to pull up a lot of old sore from a couple of people, It's vital that *all* of you come in peace and be respectfull to each other during the talk. We do not want any mudslinging, we want to make Bitlair a better place for *all* of our members.


== Agenda ==
== Agenda ==
* Rules in the space
* Rules in the space
* Communication & Collaboration
* Bitlair marketing
* Financial's
* Add more
* Add more
== When ==
http://doodle.com/crmvexf5reqda9tn


== Where ==
== Where ==
Line 51: Line 43:
{{EventMember|member=User:rogue    |present={{Yes}} }}
{{EventMember|member=User:rogue    |present={{Yes}} }}
|-
|-
{{EventMember|member=User:AK47    |present={{Yes}} }}
|-
{{EventMember|member=User:WebSpider    |present={{Yes}} }}
|-
{{EventMember|member=User:mro    |present={{Yes}} }}
|-
{{EventMember|member=User:hobbybob    |present={{Yes}} }}
|}
|}
== Notulen ==
Vergadering 30-10-2013
Aanwezig: Wilco, Hobbybob, rogue, AK47, pluisje, zarya, 8., mro, webspider, bob,
Agenda Toevoegingen:
Arjan: Kachels
8.: wc is stuk / verstopt
hobbybob: voortgang grote projecten (lasercutter)
•er moet besloten worden wat er met de defecte buis moet gebeuren
pluisje: schutting / gebrek er aan
ak47: verlichting buiten achterkant. pluisje doet voorstel op mailinglist na met david gesproken te hebben
ak47: stofzuiger kopen? bob gluurt op marktplaats voor elcheapo stofzuiger -> maillinglist
8.: vloer coaten wie wat hoe waar
hobbybob: meeting update verhuurder
•hobbybob gooit samenvatting op de mailinglist, we krijgen in Q1 2014 een nieuw vooorstel-huurcontract
mro: vervanging/upgrade kassasysteem
•onderzoek doen naar vervanging (revbank?)
zarya: workshops?  request page op de wiki
◦ Rules in the space
•momenteel geen geschreven regels
◦ Communication & Collaboration
◾intern
•mailinglist
•doorlopende agenda/todolist maken voor vergaderingen: actiepuntenlijst op de wiki. Done: https://wiki.bitlair.nl/Pages/Actiepunten
•Als iets je dwars zit, laat dit dan vooral weten
◾extern
•Secretaris / Bestuur is verantwoordelijk voor communicatie naar media
•Er moeten meer updates op bitlair.nl komen (hier moet een team voor ontstaan)
•Ook aandachtspunt: Ledenwerving, sponsoring?
◦ Bitlair marketing
◾Komt meer materiaal
◾Er gaan een team kijken naar banners en texten en dergelijken (hobbybob, rouge, mro, webspider)
◦ Financials
◾Jaarrekeningen 2012, 2013 klaar op 1 Feb.
◾Webspider gaat wilco helpen met administratie
◦Lasercutter: Hobbybob en mro maken overzicht van kosten lasercutter en keuzes die gemaakt moeten worden
Rondvraag:
Bob zijn energie gestapo bestaat uit: AK47
Todo lijst
Wat                                                                                                                      Wie                        Wanneer
Vaatwasser
Schoonmaak rooster
twitter annoucebot fixen
AK47 evil spam-panel fix (workshops e.d. naar Twitter, Facebook, mailinglist etc)
Agenda en actiepunten maken                                                                                Pluisje
1. Veranderingen in regels doorvoeren?
  Allen: Welke regels zijn er?
  Zarya: Suggestie om deze te inventariseren, te stemmen en daarna vast te leggen op de wiki
 
  Opgekomen regels tijdens meeting:
 
  - Ruim je eigen bord en bestek op, schoon, op de plek waar je hem vandaan had.
  - Ruim de plek waar je zit/werkt zo netjes op als je hem hebt gevonden, of beter, voor je vertrekt
  - Niet meer dan 13,37  rood staan (deelnemers overeenkomst)
  - Huisdierenverbod in de space, stemming: 6 voor verbod, 3 tegen, 1 geen stem, afwezige deelnemers mogen voor het einde vd week nog stemmen.
  - Vul de koelkast bij als jij de laatste matedrank pakt :-)

Latest revision as of 13:04, 31 October 2013


Discussion
start 2013/10/30 08:00:00 PM
end 2013/10/30 10:00:00 PM
Location Bitlair

We need to have a talk how we can realign our interests and bonds within the hackerspace. For this, we're organizing a meeting where we can openly talk about the future.

To make this talk as efficient as possible, I'd like everyone that attends to think about the following things:

  • How can we fix the internal issues we're having
  • How do you contribute to these issues, and how can you fix them?
  • What kind of things do you think that Bitlair needs in order to prevent cq minimize these issues from happening

Since this talk is going to pull up a lot of old sore from a couple of people, It's vital that *all* of you come in peace and be respectfull to each other during the talk. We do not want any mudslinging, we want to make Bitlair a better place for *all* of our members.

Agenda

  • Rules in the space
  • Communication & Collaboration
  • Bitlair marketing
  • Financial's
  • Add more

Where

Bitlair

Who

Member Present Time Wants food Comment
User:R3boot
User:Mishmash maybe
User:zarya
User:pluisje
User:WilcoBaanHofman
User:rogue
User:AK47
User:WebSpider
User:mro
User:hobbybob

Notulen

Vergadering 30-10-2013


Aanwezig: Wilco, Hobbybob, rogue, AK47, pluisje, zarya, 8., mro, webspider, bob,


Agenda Toevoegingen:

Arjan: Kachels

8.: wc is stuk / verstopt

hobbybob: voortgang grote projecten (lasercutter)

•er moet besloten worden wat er met de defecte buis moet gebeuren

pluisje: schutting / gebrek er aan

ak47: verlichting buiten achterkant. pluisje doet voorstel op mailinglist na met david gesproken te hebben

ak47: stofzuiger kopen? bob gluurt op marktplaats voor elcheapo stofzuiger -> maillinglist

8.: vloer coaten wie wat hoe waar

hobbybob: meeting update verhuurder

•hobbybob gooit samenvatting op de mailinglist, we krijgen in Q1 2014 een nieuw vooorstel-huurcontract

mro: vervanging/upgrade kassasysteem

•onderzoek doen naar vervanging (revbank?)

zarya: workshops? request page op de wiki


◦ Rules in the space

•momenteel geen geschreven regels

◦ Communication & Collaboration

◾intern

•mailinglist

•doorlopende agenda/todolist maken voor vergaderingen: actiepuntenlijst op de wiki. Done: https://wiki.bitlair.nl/Pages/Actiepunten

•Als iets je dwars zit, laat dit dan vooral weten

◾extern

•Secretaris / Bestuur is verantwoordelijk voor communicatie naar media

•Er moeten meer updates op bitlair.nl komen (hier moet een team voor ontstaan)

•Ook aandachtspunt: Ledenwerving, sponsoring?

◦ Bitlair marketing

◾Komt meer materiaal

◾Er gaan een team kijken naar banners en texten en dergelijken (hobbybob, rouge, mro, webspider)

◦ Financials

◾Jaarrekeningen 2012, 2013 klaar op 1 Feb.

◾Webspider gaat wilco helpen met administratie

◦Lasercutter: Hobbybob en mro maken overzicht van kosten lasercutter en keuzes die gemaakt moeten worden


Rondvraag:


Bob zijn energie gestapo bestaat uit: AK47


Todo lijst

Wat Wie Wanneer



Vaatwasser

Schoonmaak rooster

twitter annoucebot fixen

AK47 evil spam-panel fix (workshops e.d. naar Twitter, Facebook, mailinglist etc)

Agenda en actiepunten maken Pluisje


1. Veranderingen in regels doorvoeren?

  Allen: Welke regels zijn er? 
  Zarya: Suggestie om deze te inventariseren, te stemmen en daarna vast te leggen op de wiki


  Opgekomen regels tijdens meeting:


  - Ruim je eigen bord en bestek op, schoon, op de plek waar je hem vandaan had.
  - Ruim de plek waar je zit/werkt zo netjes op als je hem hebt gevonden, of beter, voor je vertrekt
  - Niet meer dan 13,37  rood staan (deelnemers overeenkomst)
  - Huisdierenverbod in de space, stemming: 6 voor verbod, 3 tegen, 1 geen stem, afwezige deelnemers mogen voor het einde vd week nog stemmen.
  - Vul de koelkast bij als jij de laatste matedrank pakt :-)