Coronamaatregelen: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
No edit summary
 
(15 intermediate revisions by 3 users not shown)
Line 1: Line 1:
Regels per 2020/12:
Dit is een update van de Coronaregels op de space per 25 februari 2022, naar aanleiding van de persconferentie van 15 februari:
   
Het virus is nog wel aanwezig in de maatschappij, dus blijf thuis bij klachten!


Bitlair is gesloten gedurende de harde lockdown.
<h2>Per vrijdag 25 februari 2022</h2>
Geen beperkingen meer in de space, ook is een QR-code niet langer nodig




Vernieuwde regels per 20 Juli
<h2>QR-code check</h2>
Een geldige CoronaCheck QR-code is vereist voor het betreden van de space.


(Nieuw schedule https://pad.bitlair.nl/p/schedule)
* Wanneer er een bestuurder aanwezig is is deze bestuurder verantwoordelijk voor het scannen van deelnemers en bezoekers
* Wanneer er geen bestuurder aanwezig is:
** De eerste deelnemer die de space opent dient een geldige QR code te hebben
** De 2e persoon die binnenkomt wordt gescand door de eerste persoon, vervolgens scant de persoon die later binnenkomt nummer 1. Zo weten beiden dat ze veilig zijn.
** Opvolgende personen die binnenkomen worden gescand door 1 deelnemers tot de eerste bestuurder binnen is.  (Let op: ook de binnenkomende bestuurder wordt dus nog door de scannende persoon gescand want gelijke monniken gelijke kappen! Wij zijn ook gewoon deelnemers! Daarna neemt de bestuurder deze taak over)
** De instructies om te scannen staan vermeld in de scan app. (zie link hieronder)
** Indien iemand een ongeldige QR code of onjuiste (naam en geboortedatum) gegevens heeft wordt deze persoon geacht het pand te verlaten


Wij snappen dat dit extra druk op onze deelnemers legt en zullen als bestuur proberen zoveel mogelijk aanwezig te zijn om jullie hier niet mee te hoeven belasten.


We blijven een maximum van 12 personen in de space hanteren. Dit is
Link naar de QR scan app:
volgens ons het maximum waarmee de anderhalve meter met gemak te
behouden is.


Het aanhouden van de anderhalve meter houdt ook in dat we rekening
* Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rijksoverheid.ctr.verifier&hl=nl&gl=US
moeten houden met het passeren van elkaar. Hierdoor zijn alleen de witte
* IOS: https://apps.apple.com/nl/app/scanner-voor-coronacheck/id1549842661
tafels in het midden van de hoofdruimte beschikbaar als zitplaatsen. Dit
zijn eveneens 12 plaatsen waardoor het makkelijk is om te controleren
hoeveel mensen er aanwezig zijn. De werktafels aan de zijkant van de
hoofdruimte zijn niet beschikbaar om een pad met voldoende afstand te
creëren, met uitzondering van het gebruik van het soldeerstation om te
solderen.


Het weekrooster op de wiki komt te vervallen. In plaats hiervan wordt
<!--
het voor iedereen alle dagen de space te gebruiken mits aangemeld op
<h2>Overige regels</h2>
Etherpad (https://pad.bitlair.nl/p/schedule). Meld ook de tijd wanneer
je op de space bent, zo kunnen meer dan 12 personen op 1 dag achter
elkaar aanwezig zijn.


Met het inschrijfsysteem willen we inzichtelijk maken wat de bezetting
* Op dinsdag en donderdag maximaal 6 personen op een gegeven moment aanwezig
van de space is op een gegeven tijdstip, en tevens teleurstellingen
* Op overige dagen 12 personen op een gegeven moment aanwezig
voorkomen voor mensen die van ver komen en een volle space aantreffen.
* Reserveer vooraf een plek voordat je vertrekt
* Inschrijving via https://pad.bitlair.nl/p/schedule
* Maximaal 1 week vooruit plannen
* Bezoekers zijn welkom:
** Als introducé van een deelnemer, noteer <deelnemernaam> +1 op Etherpad
** Met een mailtje naar het bestuur: bestuur at bitlair punt nl


Inschrijven voor een dag kan uiterlijk 1 week van tevoren. Er is geen
Houdt de gebruikelijke regels van 1.5 meter afstand, schoonmaken en handen wassen in acht, evenals ventilatie. Er zijn nieuwe CO2 sensoren om samen met de aanwezigen een afweging te maken.
limiet voor het aantal inschrijvingen in 1 week, maar er is een Fair Use
Policy van toepassing ;)


Vrijdag en zaterdag worden weer beschikbaar, respectievelijk tot 18:00
Zoals gebruikelijk kan je altijd bij het bestuur terecht mocht je nog
op vrijdag en vanaf 15:00 op zaterdag vanwege DJO.
vragen hebben :)!-->
 
 
## Overig beleid
 
Koken voor elkaar is weer okay, let wel op de anderhalve meter in de
keuken bij het koken en afwassen.
 
Overige regels met betrekking tot het handenwassen en schoonmaken (met
IPA) blijven geldig.
 
Blijf elkaar en elkaars grenzen respecteren. Het is altijd okay te
anderen vragen om afstand te houden!
 
Tevens willen we vragen of er bezwaar is tegen het verwijderen van de
resterende folieschotten op de tafels. We achten ze niet langer nodig
omdat de tafels breed genoeg zijn, maar indien ten minste 1 persoon zich
hierdoor veiliger voelt willen we deze op 1 tafel behouden.
 
 
Tot slot willen we jullie vragen om begrip. Deze situatie nieuw en
intens voor ons en desondanks wij ons best doen om Bitlair in crisistijd
overeind te houden lukt het ons niet altijd de juiste afweging te maken.
 
Indien er nog vragen onbeantwoord zijn kun je deze altijd stellen aan
het bestuur via email of in persoon op de space.

Latest revision as of 14:07, 25 February 2022

Dit is een update van de Coronaregels op de space per 25 februari 2022, naar aanleiding van de persconferentie van 15 februari:

Het virus is nog wel aanwezig in de maatschappij, dus blijf thuis bij klachten!

Per vrijdag 25 februari 2022

Geen beperkingen meer in de space, ook is een QR-code niet langer nodig


QR-code check

Een geldige CoronaCheck QR-code is vereist voor het betreden van de space.

  • Wanneer er een bestuurder aanwezig is is deze bestuurder verantwoordelijk voor het scannen van deelnemers en bezoekers
  • Wanneer er geen bestuurder aanwezig is:
    • De eerste deelnemer die de space opent dient een geldige QR code te hebben
    • De 2e persoon die binnenkomt wordt gescand door de eerste persoon, vervolgens scant de persoon die later binnenkomt nummer 1. Zo weten beiden dat ze veilig zijn.
    • Opvolgende personen die binnenkomen worden gescand door 1 deelnemers tot de eerste bestuurder binnen is. (Let op: ook de binnenkomende bestuurder wordt dus nog door de scannende persoon gescand want gelijke monniken gelijke kappen! Wij zijn ook gewoon deelnemers! Daarna neemt de bestuurder deze taak over)
    • De instructies om te scannen staan vermeld in de scan app. (zie link hieronder)
    • Indien iemand een ongeldige QR code of onjuiste (naam en geboortedatum) gegevens heeft wordt deze persoon geacht het pand te verlaten

Wij snappen dat dit extra druk op onze deelnemers legt en zullen als bestuur proberen zoveel mogelijk aanwezig te zijn om jullie hier niet mee te hoeven belasten.

Link naar de QR scan app: