Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
Line 17: Line 17:


====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Mer'Speak | Mer'Speak]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Mer'Speak | Mer'Speak]]====
 
try to hold your breath while you pronounce it
 
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Vampiric | Vampiric]]====
Dont ask why, but it exist
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Draconic | Draconic]]====
====[[ Projects/Dungeons and Dragons/GameMaster/Language/Draconic | Draconic]]====
Talk to DRAGONS

Revision as of 06:31, 30 May 2024

Als Nederlanders hebben we het voordeel dat onze "spreektaal" een grote range aan klanken bevat. Ik nodig jullie dan ook uit om je Personage en de Wereld verder uit te diepen door een taal te verzinnen. Als er hierdoor onderlinge verschillen optreden in de talen is dat niet erg:

Immers de Dwarven from de Blauwe bergen spreken waarschijnlijk een ouder dialect als de "nieuwe" afsplitsing in de koperen heuvels.

Common

Japans

Met zijn tekens die een klank (medeklinker plus klinker) voorstellen is Japans een goed uitgangspunt om je eigen taal op te baseren, ook al heb je met de tekens nog geen idee wat het woord betekent (maar google translate werkt gelukkig)

Magic

De taal van Spreuken en oude, olden books

Dwarven

Elvis

Mer'Speak

try to hold your breath while you pronounce it

Vampiric

Dont ask why, but it exist

Draconic

Talk to DRAGONS