Events/2019-05-18 Workshop GLSL-Shaders: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
Line 11: Line 11:


Workshop geven door [[User:polyfloyd|polyfloyd]].
Workshop geven door [[User:polyfloyd|polyfloyd]].
Deze workshop is voor een groot deel een herhaling van de workshop die ik eerder bij Revspace had gegeven: https://revspace.nl/Event:GLSLWorkshop


=Materialen en vereisten=
=Materialen en vereisten=

Revision as of 11:49, 4 May 2019


Leer animaties programmeren in GLSL
start 2019/05/18 02:00:00 PM
end 2019/05/18 05:00:00 PM
Location Bitlair, Computerweg 20A

Abstract

De basis van animaties programmeren met GLSL, de shadertaal van OpenGL. In deze workshop wil ik jullie graag leren over hoe je op een wiskundige manier dingetjes kan tekenen en effecten kan maken.

Voor wat je er zoal mee kan, zie: https://www.shadertoy.com/

Workshop geven door polyfloyd.

Deze workshop is voor een groot deel een herhaling van de workshop die ik eerder bij Revspace had gegeven: https://revspace.nl/Event:GLSLWorkshop

Materialen en vereisten

We gaan simpel beginnen, deze workshop moet toegankelijk zijn voor jou als je:

  • Je basisprogrammeervaardigheden hebt
    • GLSL lijkt heel erg op C, dus als je wel eens met C, Arduino of Java hebt gewerkt zal je sneller op gang zijn.
  • Je een computer hebt die is gemaakt na het jaar 2006 ofzo

Niet vereist, maar handig:

  • Kennis van lineaire algebra en goniometrie

Aanmelden

Ja, graag. Ik kan max. 16 deelnemers helpen. Als de workshop vol is kan je er hoe dan ook bij komen zitten, maar dan verwacht ik wat meer zelfstandigheid. :)

  1. (jij)?