Coronamaatregelen: Difference between revisions

From Hackerspace Amersfoort
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
(47 intermediate revisions by 22 users not shown)
Line 1: Line 1:
== Tijdelijke aanvullende regels (vanaf 1 juni 2020) ==
Vernieuwde regels per 20 Juli
* De standaard RIVM regels moeten in acht worden genomen:
** Houdt 1.5 meter afstand
** Blijf thuis bij verkoudheid, koorts of iedere andere indicator van het virus
** Blijf twee weken thuis wanneer je met iemand in contact bent (geweest) die het virus heeft
** Altijd handen wassen met zeep bij aankomst
* Wordt je ziek en vermoed je dat je het virus onder de leden hebt? Laat dit direct aan het bestuur weten (bestuur@bitlair.nl) of bestuurslid
* Eten
** Bij het opwarmen van eten, gebruik alleen de magnetron. Dus geen maaltijden koken/bereiden op de space!
** Het tosti-ijzer is ook beschikbaar mits deze schoongemaakt wordt.
** Na gebruik, handvaten/knoppen schoonmaken met IPA wanneer apparaat afgekoeld is
** Maak gebruik van normaal bestek en was dit zelf af met heet water en afwasmiddel
* Schoonmaken:
** Bij vertrek de plek waaraan je gezeten hebt schoonmaken, inclusief het evt. gebruikte gereedschap
** Als je de laatste bent die de space verlaat maak je alle deurklinken, raamklinken, barcodescanner, toetsenbord revbank en deurklink koel/vries combinatie schoon met 70% IPA oplossing
** Laat de deuren zoveel mogelijk open ivm goede ventilatie en niet aan hoeven aanraken
** Zet bij binnenkomst alle ramen open ivm ventilatie, bij vertrek sluit je alle ramen en neemt de klink af met een tissue met IPA oplossing.
** Laat het licht op het toilet aan zodat de ventilatie actief blijft
** De wc’s worden minimaal 1x in de week schoon gemaakt
* Bar:
** Barcodescanner vastschroeven en in zelfscanmodus plaatsen
** Houd een badge met je naam bij je, liggen geprint op de bar
* Kies een dag en daar houd je je voorlopig aan (dat wordt voorlopig je standaard spacedag), schrijf je hieronder in
** De overige dagen ben je tijdelijk niet welkom
** Niet van dag wisselen per week, mocht je toch willen wisselen door omstandigheden overleg dan met het bestuur
** Er is plaats voor maximaal 12 man in de space, is een dag vol kies een andere dag
** De dag is van 6.00 tot 6.00 de volgende dag
* Zie je dat iemand de regels overtreed spreek deze persoon erop aan
* Al deze regels zijn zijn onderhevig aan de huidige situatie in Nederland


== Reserveersysteem spacedagen ==
(Nieuw schedule https://pad.bitlair.nl/p/schedule)
{| border="1" class="wikitable"
! Aantal !! Maandag !! Dinsdag !! Woensdag !! Donderdag !! Zondag
|-
|1 ||  ||  Manfred  || Hobbybob || ||  Linor
|-
|2 ||  ||  || Robotnik ||  ||  AK
|-
|3 ||  ||  ||  ||  ||  Jeroen
|-
|4 ||  ||  ||  ||  ||  Sportgekje
|-
|5 ||  ||  ||  ||  ||  Bob
|-
|6 ||  ||  ||  ||  ||  Kuro Maii
|-
|7 ||  ||  ||  ||  || Bart-Jan
|-
|8 ||  ||  ||  ||  || Jolo
|-
|9 ||  ||  ||  ||  || 
|-
|10 ||  ||  ||  ||  || 
|-
|11 ||  ||  ||  ||  || 
|-
|12 ||  ||  ||  FooBar (ovb) ||  || 
|}


NB: Vrijdag en zaterdag zijn niet beschikbaar omdat deze beschikbaar zijn gesteld aan DJO.
 
We blijven een maximum van 12 personen in de space hanteren. Dit is
volgens ons het maximum waarmee de anderhalve meter met gemak te
behouden is.
 
Het aanhouden van de anderhalve meter houdt ook in dat we rekening
moeten houden met het passeren van elkaar. Hierdoor zijn alleen de witte
tafels in het midden van de hoofdruimte beschikbaar als zitplaatsen. Dit
zijn eveneens 12 plaatsen waardoor het makkelijk is om te controleren
hoeveel mensen er aanwezig zijn. De werktafels aan de zijkant van de
hoofdruimte zijn niet beschikbaar om een pad met voldoende afstand te
creëren, met uitzondering van het gebruik van het soldeerstation om te
solderen.
 
Het weekrooster op de wiki komt te vervallen. In plaats hiervan wordt
het voor iedereen alle dagen de space te gebruiken mits aangemeld op
Etherpad (https://pad.bitlair.nl/p/schedule). Meld ook de tijd wanneer
je op de space bent, zo kunnen meer dan 12 personen op 1 dag achter
elkaar aanwezig zijn.
 
Met het inschrijfsysteem willen we inzichtelijk maken wat de bezetting
van de space is op een gegeven tijdstip, en tevens teleurstellingen
voorkomen voor mensen die van ver komen en een volle space aantreffen.
 
Inschrijven voor een dag kan uiterlijk 1 week van tevoren. Er is geen
limiet voor het aantal inschrijvingen in 1 week, maar er is een Fair Use
Policy van toepassing ;)
 
Vrijdag en zaterdag worden weer beschikbaar, respectievelijk tot 18:00
op vrijdag en vanaf 15:00 op zaterdag vanwege DJO.
 
 
## Overig beleid
 
Koken voor elkaar is weer okay, let wel op de anderhalve meter in de
keuken bij het koken en afwassen.
 
Overige regels met betrekking tot het handenwassen en schoonmaken (met
IPA) blijven geldig.
 
Blijf elkaar en elkaars grenzen respecteren. Het is altijd okay te
anderen vragen om afstand te houden!
 
Tevens willen we vragen of er bezwaar is tegen het verwijderen van de
resterende folieschotten op de tafels. We achten ze niet langer nodig
omdat de tafels breed genoeg zijn, maar indien ten minste 1 persoon zich
hierdoor veiliger voelt willen we deze op 1 tafel behouden.
 
 
Tot slot willen we jullie vragen om begrip. Deze situatie nieuw en
intens voor ons en desondanks wij ons best doen om Bitlair in crisistijd
overeind te houden lukt het ons niet altijd de juiste afweging te maken.
 
Indien er nog vragen onbeantwoord zijn kun je deze altijd stellen aan
het bestuur via email of in persoon op de space.

Revision as of 15:16, 21 July 2020

Vernieuwde regels per 20 Juli

(Nieuw schedule https://pad.bitlair.nl/p/schedule)


We blijven een maximum van 12 personen in de space hanteren. Dit is volgens ons het maximum waarmee de anderhalve meter met gemak te behouden is.

Het aanhouden van de anderhalve meter houdt ook in dat we rekening moeten houden met het passeren van elkaar. Hierdoor zijn alleen de witte tafels in het midden van de hoofdruimte beschikbaar als zitplaatsen. Dit zijn eveneens 12 plaatsen waardoor het makkelijk is om te controleren hoeveel mensen er aanwezig zijn. De werktafels aan de zijkant van de hoofdruimte zijn niet beschikbaar om een pad met voldoende afstand te creëren, met uitzondering van het gebruik van het soldeerstation om te solderen.

Het weekrooster op de wiki komt te vervallen. In plaats hiervan wordt het voor iedereen alle dagen de space te gebruiken mits aangemeld op Etherpad (https://pad.bitlair.nl/p/schedule). Meld ook de tijd wanneer je op de space bent, zo kunnen meer dan 12 personen op 1 dag achter elkaar aanwezig zijn.

Met het inschrijfsysteem willen we inzichtelijk maken wat de bezetting van de space is op een gegeven tijdstip, en tevens teleurstellingen voorkomen voor mensen die van ver komen en een volle space aantreffen.

Inschrijven voor een dag kan uiterlijk 1 week van tevoren. Er is geen limiet voor het aantal inschrijvingen in 1 week, maar er is een Fair Use Policy van toepassing ;)

Vrijdag en zaterdag worden weer beschikbaar, respectievelijk tot 18:00 op vrijdag en vanaf 15:00 op zaterdag vanwege DJO.


    1. Overig beleid

Koken voor elkaar is weer okay, let wel op de anderhalve meter in de keuken bij het koken en afwassen.

Overige regels met betrekking tot het handenwassen en schoonmaken (met IPA) blijven geldig.

Blijf elkaar en elkaars grenzen respecteren. Het is altijd okay te anderen vragen om afstand te houden!

Tevens willen we vragen of er bezwaar is tegen het verwijderen van de resterende folieschotten op de tafels. We achten ze niet langer nodig omdat de tafels breed genoeg zijn, maar indien ten minste 1 persoon zich hierdoor veiliger voelt willen we deze op 1 tafel behouden.


Tot slot willen we jullie vragen om begrip. Deze situatie nieuw en intens voor ons en desondanks wij ons best doen om Bitlair in crisistijd overeind te houden lukt het ons niet altijd de juiste afweging te maken.

Indien er nog vragen onbeantwoord zijn kun je deze altijd stellen aan het bestuur via email of in persoon op de space.